Behandlingar | Kiropraktik - Kramfors - Göran Svedberg Naturmedicinska Polikliniken
070-316 84 90 goran@svedberg.vip

Anlita en erfaren terapeut!

Göran Svedberg Naturmedicinska Polikliniken praktiserar kiropraktik, akupunktur och qigong. De flesta typer av besvär kan behandlas. Vid muskel/ledbesvär är det av stor vikt att försöka nå en långsiktig lösning. Vilken metod som används beror på problemets art. Vid invärtes besvär är det oftast akupunktur och/eller qigong som blir behandlingsformen.

Kiropraktor – kiropraktik

Behandling för rygg, ledbesvär, nacke, axlar, ryggskott (lumbago) och ischias. Återställer normal funktion i leder, muskler och nervsystem. Den huvudsakliga behandlingsmetoden är kiropraktisk justering som består av olika handgrepp för att mobilisera en led eller ett område. Justeringarna syftar att återställa led- och muskelfunktioner. Behandlingen utförs primärt med händerna.

Akupunktur

Behandling mot rygg- och ledbesvär, men även invärtesproblem såsom magbesvär, astma, allergi, migrän, klimakteriebesvär och bihåleinflammation, för att nämna några. Akupunktur är en gammal kinesisk behandlingsmetod, där man behandlar olika sjukdomar eller ger smärtlindring genom att placera nålar på speciella punkter på kroppen.

Qigong

Qigong är en mycket gammal behandlingsmetod som har använts av Shaolin-munkar i Kina och Tibet i årtusenden. Principen är densamma som vid akupunktur, nämligen att ge och/eller styra om energier. Detta görs enbart med behandlarens händer. Qigong är en mycket snäll och skonsam behandlingsmetod men icke desto mindre, mycket effektiv. Många sjukdomar liksom smärtfenomen härrör från obalans eller blockeringar i kroppens energisystem och behandlas framgångsrikt med qigong.

Vi finns även på Hotell Kramm.
Välkommen!

Må bra våningen